Nerds gone wild

Det här tycker jag är helt underbart. Två snubbar, medlemmar i den nystartade föreningen för extremt nördiga Star Wars fans; Jedi Church, började puckla på varandra med en krycka när de var ute och filmade ljussvärdsfighter. Den ena killen har alltså på fyllan med hjälp av en svart sopsäck klätt ut sig till Dart Vader.
Jag ser scenariot framför mig. Två nördar ute i det fria, den ena andas tungt och är iklädd en svart sopsäck, den andra filmar. Båda har kryckor. Plötsligt, enligt uppgift beroende på "deras starka övertygelse" slänger de sig på varandra och börjar puckla på varandra skrikandes klassiska slagord som "Your lack of faith is disturbing" och "Don't underestimate the Force!", med brutna målbrottsröster.

Jag blir helt lycklig inombords av sånt här! Läs mer här.

Kommentarer
Postat av: Hoodoo

Jag tror att du missuppfattat det hela; två personer var ute och filmade när de fäktades med ljussablar, ja. Men ingen av dom var utklädd till Darth Vader. Det var en tredje person var det, som kom dit full och slog ner de två första personerna med en krycka. Det är ganska tydligt i artikeln om man läser den korrekt. Se själv.

2008-04-24 @ 14:26:35
URL: http://hoodooblogg.bloggspot.com
Postat av: amanda

hahaha, det är ju fan ännu roligare! NÖRDAR

2008-04-24 @ 15:18:32
URL: http://amfsa.blogg.se
Postat av: daniel

Antingen använder du dig av en bakåtvänd-ironi som inte många lär förstår, eller så behöver du nog gå om grundskolan.

För denna artiklen har inget att göra med vad aftonbladet beskriver.

2008-04-25 @ 16:36:01
Postat av: amanda

dannesnubben, sluta verka så dryg

2008-04-25 @ 17:53:20
URL: http://amfsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0