No time for the old in-out, love, I've just come to read the meter.

A clockwork orange är världens bästa film och alla borde se den.

Jag började fundera lite när jag läste Fannys inlägg här nedan om den där killen som tyckte att det var orättvist att tjejer var så bra på att tjäna pengar på bloggande.
Jag blir så irriterad på att varje gång nån tjej tar minsta lilla plats på något sätt, ja då är det löjligt och antagligen omoraliskt också.
Liksom, alla stora modebloggar som blivit skitstora och drar in en massa pengar till sina välpudrade skribenter, anklagas för att vara meningslösa, ytliga och rent av löjliga. Och visst, det kan man väl tycka. Personligen tycker jag att de flesta modebloggarna är astråkiga. MEN, att försöka få det till att alla som skriver och läser modebloggar bara är ytliga, meningslösa fjortisar, det är fan i mig bara ett sätt att återigen trycka ner de kvinnor/tjejer som lyckas ta lite plats.

Vad fan. Som att det inte finns en jävla massa annat meningslöst och ytligt som tar jättemycket plats. Men inte fan avfärdas allt det som skit. Uppenbarligen finns det många tjejer som vill skriva och läsa om mode. Och det ska alla andra skita i. Har blondinbella tio miljoner läsare är det för att tio miljoner läsare vill läsa hennes blogg, och det behöver ingen moralisera över. Det är bara illa dold rädsla för att tjejer ska börja fatta hur extremt värdefulla och bra dom är. Och att dom förtjänar lika mycket plats som alla andra.

HMPFH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0