"Min potatis, DEN FLÖG!"

505404-9

På bussresan hem från Baby tillsammans med Mel C och min favvo GF Anna pratade vi om potatis. När jag var liten fick jag kväljningar av potatis. Jag är inte säker på varför, men jag sa också att messmör av surt så jag tror att mina smaklökar var lite märkliga. Grejen är bara att jag fortfarande inte gillar potatis, eller inte vanlig kokad potatis. Den smakar inte riktigt så som mat ska smaka. 

Positivt med den måste ändå vara att den kan användas som bantningsmetod. Om kokt potatis är vad jag ska äta brukar det kanske bli en halv, om den som lagar maten jag gör något annat äter jag kanske två och en halv. Nu gör jag friterade bollar av potatismos. Det är en av mina favvotyper av potatis. 

Frk.Hatt sa idag att Ginger var tjockast, därför har jag lätt rätt att posta det första inlägget om mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0