Har du fått loss skivan än amanda?

Eftersom min lilla bror har filmkväll här med sina klassskompisar (vad små ettor är! så liten var inte jag för två år sedan!) är jag förvisad till nedervåningen och i brist på roliga saker att hitta på tog jag fram min fiol. Jag äger nämligen en fiol sedan ett år tillbaka och kunde en gång i tiden spela också. För ett tag sedan råkade jag dock göra något väldigt konstigt. Jag tror att jag råkade höja den en tonart eller så och jag var inte riktigt säker på hur jag skulle åtgärda problemet. Jag provade iallafall. Jag lyckades fixa de tre första strängarna men när jag skulle skruva på den sista strängens skruv råkade den gå av............. så jag fick gladeligen leta fram låtar som inte behövde e-strängen. Sen lät det inte ens så bra som jag hade tänkt mig, men mamma apploderade snällt när jag tagit igenom mig en hel låt. jag kommer aldrig att bli nått geni på fiol och det sörjer jag oerhört!
s


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0