Att vara duktig.

Något som alltid slår mig när jag har ett jobb är hur mycket tid det tar, 8 timmar är ca ingenting. Men de timmarna man ska sova innan, de timmarna det tar att åka dit, all matplanering och allt man avstår från! Allt sådant vill jag också ha lön för! 

Att jag nu, helt plötsligt ska stanna hemma i morgonkväll och inte hänga på Spinning Jenny vill jag har sjukt mycket pengar för! 
Att jag idag hade introduktion efter att bara ha sovit fyra timmar och att jag lät bli att dricka nästan någonting igår vill jag ha pengar för. Arbetssysslor i sig är en av mina starka sidor, jag är verkligen skitbra på att jobba!
Däremot är jag rätt ovillig att sälja min tid. Duktigjaget säger dock att det är värt det, att det är värt att offra imorgonkväll för att kunna spara pengar i höst. Att det är värt att sälja iväg mitt liv för aldrig behöva kalla mig arbetslös och för att bli attraktiv på en framtida arbetsmarknad. 

Jag hoppas verkligen att framtidsjaget tackar mig och inte säger att "du det där hade varit ditt livs roligaste kväll!" Fan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0