Morgon

Återigen sitter jag här, i skolan, klockan åtta. Varför? jo, för att jag hellre åker bil med mamma och sitter och väntar i en varm skola än att stå och frysa ihjäl i väntan på bussen. Faktum är att jag gillar skolan. Jag har jättemycket ångest över att behöva lämna den. Tänk på det, den trygga tillvaron, att alltid veta vart man ska på morgonen, alltid ha ett mål att gå mot. Jag vill inte kasta mig ut i det osäkra, inte än, jag är inte redo. Det är egentligen inte rätt att man ska behöva känna sådan ångest. Men jag går till skolan och får göra varierande, och i mitt fall, saker jag tycker är kul. Det är kul att veta att man varje dag kommer hem med lite ny kunskap. Från dagen jag slutar skolan kommer jag genast börja fördummas tills det att det bara är en bråkdel av mitt interlekt kvar. Jag menar, sedan jag slutade med framska har jag blivit sjukt mycket sämre på det, möjligheten finns ju att det även kommer bli så med allt annat. Visst ser jag fram emot studenten, men inte mot att sluta skolan. Jag gillar att utmanas varje dag, att alltid lära sig nya saker att träffa sina vänner. I love school, there i said it!



/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0