Jogga...suck!

Om jag säger; illamående, svett och smärta skulle ni då tycka att det var värt det. Nej, skulle ni antagligen svara, nej, nej och åter nej. Detta mina vänner är också helt rätt svar. Det är inte värt det, hur mycket man än vill så är det inte värt det. Vad är det då jag pratar om? Jo, springa, jogga, löpa, det har många namn men det ska jag säga er, det faller ändå inte in under kategorin "kärt barn". Denna motionsform är den hemskaste, mest avskyvärda och mest hatade som finns. Till de som påstår att det är "skönt" eller att det i alla fall är skönt efteråt säger jag bara, NEJ! Det är löngner alltihop, något sådant som skönt löpande finns inte och det är inte skönt efteråt. Följderna av en joggingtur är illamående och smärta, man mår inte alls bra av det. Fatum är att det enda jag kan komma på som är det minsta positivt med att jogga är att man känner sig lite duktig efter att turen är avklarad, men det är fortfarande inte värt alla kroppsliga smärtor som är biverkningar av detta helvetes påfund.

Det sägs väl att om man hamnar i helvetet får man avtjäna diverse straff för sina synder. Jag slår vad om att om jag hamnar i helvetet så kommer jag få springa, springa och springa. För det är ju dessutom inte bara avskyvärt jobbigt, det är också otroligt tråkigt. Även om man lyssnar på sin favoritartist och dess bästa låt strömmar ur hörlurarna så kan du ändå inte njuta på grund av att du bara kan tänka på hur långt det är kvar på turen. Vädret kan du inte heller ta till dig för är det soligt så är luften så varm att det bränner ännu mer i lungorna och  värmen gör att du utsöndrar ännu mer av den snuskiga vätskan svett.  Regnar det så blir det för kallt och man kan knappt finna motiverning för att överhuvudtaget gå ut. Man blir blöt, kall och äcklig.

Jag är ledsen för detta lite negativa inlägg så jag tänkte ta upp bättre motions metoder.

- Promenera (Socialt, inte så jobbigt men ändå effektivt)

- Simma (fina slanka muskler, avslappnade, känns inte att det är jobbigt)

- Diverse träningsmaskiner i hemmet (man kan se på tv samtidigt vilket gör att man glömmer bort att det är jobbigt. Plus att man inte får dåligt samvete för att man ser på tv)

/Marielle som inte gillar att springa men ändå inte är tjock :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0