Hälsohetsen fortsätter

Jag börjar återkomma till livet efter ett par timmars koma. Dessutom har jag badat, så jag har inte 12 timmars förfest/fest/efterfestblandning av rök, sprit, svett, oidentifierbart kladd och chokladsås ingeggat i håret längre. Helt underbart!
Dock har jag fortfarande tokig träningsverk i benen. Haha, och i eftermiddag ska jag och Posh Spice ut och jogga igen. För övrigt är hon världens bästa träningspartner.
Igår berättade jag för pappa hur bra hon är på att peppa. Liksom, jag kan inte stanna inne när jag lovat henne att jogga, och när vi väl är ute så kör hon positiva mantran och säger saker som "det sitter i huuuuvet, spring en bit till så känner du att du klarar det". Och jag lider, är halvdöd av utmattning inombords, men pinnar på en bit till och försöker klämma fram käcka kommentarer mellan flåsningarna.
Pappa fick något nostalgiskt i blicken och blev påmind av hur han och min morbror peppade varandra när de tränade som mest. Båda två var riktiga biffar till gymråttor, och min morbror vann typ sm-silver i tyngdlyftning för 50-plussare här om året.
Anyway, pappa berättade hur de brukade vråla saker i stil med "din jävla meeeeeeeeees" och slå varandra "så att det sved till riktigt ordentligt" i peppande syfte.
Jag kunde inte låta bli att känna mig lite glad över att jag och Posh inte kommit riktigt så långt än. Haha, jävlar vad förvånad hon skulle bli om jag plötsligt skrek "jävla meeeees, öka takten dåååå" och sparkade till henne på smalbenet. Och jag skulle känna mig jätteelak!

Nu tror jag att jag ska sminka mig och försöka tänka snälla tankar om min spegelbild.
/mandipand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0