Hälsodebatt

Gudars! Här var det aktivt!

Jag tror mig ha missat hälsohetsen, dock hade man ju kunnat förutspå den, den brukar ju infinna sig såhär års. Strand 08.

Personligen är jag otroligt contra det här. Precis på samma sätt som jag är otroligt contra GI. Eller GI är jag contra för att det inte fungerar, hälsohetsen är jag contra för att den inte är det minsta hälsosam. Raringar, det är såhär att om man motionerar bränner man typ 100 kalorier mer än om man pratar i telefonen, i timmen. 100 kalorier är ungefär lika mycket som femton gram choklad. Alltså ingenting. 

Det är också som så att ätstörningar kommer ur något. Det är inte så att man vaknar en dag och tänker "Vilken utmärkt dag för att skaffa anorexi!" Det är snarare så att man tänker "Shit alltså min mage putar ut lite, bäst jag bantar lite, äter lite hälsosammare." Och sedan är man fast i ätstörningsträsket och har för alltid fuckat upp sin underbara ämnesomsättning. Nästa gång man önskar frossa i onyttiga saker varje dag så kommer det att synas, inte bara kännas. 

Sedan är jag också en kraftig förespråkare för att ge kroppen det kroppen vill ha. Om kroppen säger sov, så sover jag. Om kroppen säger spring, så springer jag. Om kroppen säger ät socker! så äter jag socker. Svårare än så behöver det inte vara. Givetvis finns det undantag av människor som missbrukar socker. Men att hänvisa till det är som att säga: Vi måste förbjuda träning för det finns faktiskt träningsnarkomaner, eller, vi måste förbjuda skolan för skitmånga får magsår av att gå där! Ett ickehållbart argument med andra ord. Så, om ni ägnar er åt aktiv bantning så ägnar jag mig åt passiv, att jobba. Det är nämligen som så att om man jobbar har man inte tid att äta har det visat sig. När det enda jag velat göra i fyra dagar har varit att sitta i solen, äta choklad och läsa BON, har det enda jag gjort varit att jobba, jobba, jobba och jobba. Nu ska jag till jobbet. 

Men darlings! Kom ihåg att en kvälls alkoholintag förstör en hel veckas träning. (Jag är bruden med kollen från högstadieidrotten.) 

PUSS// Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0