Badabadabada

Jag skulle inte klara mig utan mina dagliga morgonbad. Ibland skulle jag inte klara mig utan eftermiddagsbad heller. Jag är så frusen, förstår ni.
Jag tycker om att tina. Ner med fötterna i vatten som ryker och doftar melon. Känna hur det bränns och dunkar, och samla mig för att lyckas sätta ner resten av kroppen.
Ibland försöker jag frysa med flit, bara för att det ska göra sådär ont-skönt när jag kliver ner i badet. Tillexempel hade jag tänkt äta is en liten stund nu, och traska runt utan tofflor.
En vanlig typ kanske hade klarat det utan att frysa, men jag, jag förvandlas till en mer hudfärgad och spinkig version av morran om jag gör något dylikt. Alldeles genomfrusen, spridandes kyla omkring mig.

Om jag fryser utan att ha tillgång till ett bad, då blir jag deprimerad på riktigt. Jag känner faktiskt mest av allt för att grina, eller fräsa något argt till någon. Därför är det lite farligt att gå hemifrån för mig.
För det är mest hemma som jag kan bada. I skolan finns inget badkar för att tina upp elever som har frusit ihop innifrån. Därför måste jag bada på morgnarna, och sedan försöka hålla kvar värmeångan inombords resten av dagen.

Nu vet ni det.
/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0