300 spartaner

Nu var det sjukt länge sen någon skrev något här. Jag tar därför på mig att uppfylla den uppgiften. Eftersom jag inte har så mycket att komma med tänker jag tala väl om den bästa filmen för tillfället, nämligen 300. Jag menar 300 män i y-front och röd mantel, what's not to like? att de dessutom har övermänskilga krigskunskaper och slår ner (nästan) en arme på närmare en miljon då de själv bara är 300. 300 av de tappraste, ädlaste, bästa spartaner som fanns! LÄNGE LEVE LEONIDAS AND HIS 300!

dessutom har filmen några av de bästa repliker som går att finna i den filmiska världen.

sagt när perserna hotar spartanerna med att deras pilar ska täcka himlen "So much the better, we shall fight in the shade"

sagt när perserna gör ett anfall "Give them nothing but take from them everything!"
och
"Today,no spartan dies"

" Before this war is over, the world will know, a few stood against many."

image39

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0